Sunday, May 27, 2012

HEARTS AND HURTS


Sebuah pertemuan yang tak diduga . Makin lama aku mentafsirkannya , ianya sesuatu yang tak di jangka . Andai ia suatu derita , bermulalah suatu cerita . Hadirnya seperti sesuatu yang bahagia , kalau itu ketentuannya , itulah juga kemahuannya . Ia hadir sekelip mata , mungkin atas kehendaknya . Terima sahaja dengan redha , walau sesiapa pun jua . Kau bukakan lah mata , kalau itu jalannya . Kau hadirkan dirinya , sangat merelakannya . Kerana aku percaya , itu ketentuan yang Maha Esa . Ya Allah , sesungguhnya aku percaya , berlakunya sesuatu ada hikmahnya . Tak mungkin dapat melawan takdirnya , kerana kita hanya insan biasa . Kalau itu adalah sinar cahaya , sesungguhnya tersangatlah gembira . Walau cahaya datang menjelma , hadir juga malapnya . Adakah itu ujiannya ? Haruslah melaluinya . Bergegar seluruh jiwa , menempuh laluannya . Keikhlasan kuncinya , ketulusan penawarnya , keberkatan ganjarannya . Dan akhirnya , semua mata terbuka dan tidak mampu melawan suratannya . Terima dengan seadanya , untuk mencipta bahagia . Semoga yang dibina , kekal selamanya . Itulah tandanya , kita miliknya . Semoga Allah , merestuinya . Aku memohon kepadanya , andai itulah jalannya , bukakan seluas-luasnya , agar semuanya sempurna dan mudah untuk di harunginya . Aku memohon dan berserah kepadamu ya Allah yang maha kuasa . Amin ya rabbal alamin ~~

I'LL BE WAITING. INSYAALLAH

No comments:

Post a Comment