Wednesday, February 22, 2012

tak nak !



kalau dah cakap tak nak, tak suka, geleng kepala, tak jawap apa2, tu maknanya memang TAK NAK, TAK SUKA, TAK NAK la kan. susah sangat ke nak faham? aku malas nak buat benda yang aku tak nak buat secara tidak ikhlas. kalau buat pun, depan2 aku senyum, belakang2 aku muncung itik pun tak guna. kalau betul aku nak buat, aku nak, aku cakap terang2. kalau aku diam tu maknanya memang tak nak or tak suka. kenapa diam? sebab malas nak membebel mak nenek kepoh sampai sembur air liur macam perempuan meroyan. penat. sebab kalau bagitau sebab tak nak pun bukannya faham pun. tetap nak tanya lagi sampai bengkak otak. aku ada hak atas diri aku sendiri. lain orang lain cara. tak perlu la pertikaikan betul salah perbuatan orang lain. kalau tak terkeluar dari mulut, maybe terkeluar dari perbuatan. senang jer, kita boleh kenal orang tu nak atau tak nak, suka atau tak. kalau negatif, faham2 la sendiri. tak kan la kalau sampai buat muka, muncung itik, tak bertegur sapa pun still tak faham? btw, malas nak bebel2 sangat cakap benda tak berfaedah.



*p/s: tak suka bebel2 mak nenek kepoh nak pot pet sana sini. ada akai pikirlah......



No comments:

Post a Comment