Sunday, December 9, 2012

WONDERFUL 2012






Assalamualaikum. Aku rasa lama gila aku tak update blog yang memerlukan aku membebel agak meleret-leret. Yang penuh pun dengan gambar gambar yang kadang kadang without caption yang walaupun gambar tu sepatutnya full with 1001 cerita. feeling2 instagram gitu. setiap gambar ada cerita. pfffftt. 

Sebenarnya, banyak sangat benda yang best2 aku nak share lam blog aku ni. tapi kadang2 bila nak update, aku pikir 10 kali. takut tersalah cakap, and takut orang tersalah anggap and takut melebihi level privacy aku yang tak sepatutnya aku cerita kat public.

Ade lagi yang taktau aku dah tinggalkan Bahau tu. tak lama pun. lepas raya aku pindah. 8hb september aku sampai Taiping. kira dah 4 bulan jugak aku duduk kat Taiping ni. Ya Allah, tuhan jer tau macam mana happynya aku bila kami semua amik keputusan pindah Taiping balik. banyak sangat sebab yang buat aku happy. tapi sebab sebabnya tu aku taknak la cerita kan. hehe. 

Bila dah pindah tu, aku amik keputusan nak mula sesuatu yang baru. Syukur Alhamdulillah, Allah tu maha mendengar. Dalam masa 4 bulan ni sepanjang aku kat Taiping ni, aku lalui hari2 dengan sangat seronok. 4 bulan yang sangat happy dalam hidup aku. apa yang jadi dalam tempoh 4 bulan ni, bia aku dan sekutu jer yang tau. Syukur, sekurang2nya, Allah bagi aku rasa nikmat seronok tu walaupun kita taktau sampai bila kita dapat rasa nikmat tu. Rahsia Allah kan tu. Aku bersyukur sangat. Walaupun dugaan dalam hidup tu tetap ada, alhamdulillah aku dapat harung semua. just sekarang aku amik positive walaupun dugaan yang datang tu terkesan and terbeban kat bahu. senyum and take it easy. tak payah pening kepala sebab semua ada jalan penyelesaian even susah and senang. kalau takde dugaan tu, tak best pulak hidup ni kan. tak colourful. cewahhh. hehe. 

Dah hujung tahun ni, rasa macam cepat sangat masa berlalu. Syukur sangat sebab sepanjang tahun ni aku berjaya berhijrah kepada sesuatu yang baik. Baik bagi aku belum tentu baik di mata orang lain. so, aku buat apa yang aku rasa baik bagi aku and family aku. asalkan tak bagi kesan negative kat orang lain. tapi aku tak boleh cakap la aku tak bagi kesan negative kat orang lain 100% sebab hati orang kita tak tau kan. 

Baru baru ni aku dah jadi tunangan orang. seriously, aku macam tak percaya and tak pernah terfikir pun akan ada ikatan dengan sesiapa dalam masa terdekat ni. Tapi Allah dah bukak mata aku and hati aku. Syukur Ahamdulillah. 27th october dirisik and 2 disember dah bertunang. what a wonderful moment! hehehe. next step pun tak lama lagi. kejap jer. semoga urusan kami dipermudahkan. Amin. 

so, lepas ni aku taknak pening kepala dengan urusan lain, aku nak fokus  untuk next step. macam2 urusan nak siapkan. selagi tak selesai, selagi tu lah malam tidur tak lena. hehe. dah tentu nak semua perfect kan. tapi nak dapat 100% perfect tu susah la. at least buat la yang terbaik. InsyaAllah. semoga semua urusan berjalan lancar and di permudahkan. Amin....




No comments:

Post a Comment