Tuesday, January 18, 2011

Idaman or Mengidam??





ok. resipi aku pade kali ni ialah, ciri-ciri lelaki idaman. haha.

* lelaki tulen : means die sedar yang die dijadikan sebagai lelaki dan oleh itu die bersifat sebagai lelaki dan tingkah lakunye tak terkeluar dari ketegori lelaki. kamonn la. lelaki kan. kuat cket. kate nak jadi pelindung bagi owg perempuan kan. sape2 kat lua tu ade black belt tak? hahaha. takde la aku nak sampai mcm tu,cukup la sekadar die boleh melindung kite n pertahankan kite kalau2 ade sumthing yang tak diingin berlaku. even girl skang ramai yg boleh pertahankan diri sendiri, how sweet kalo hero dtg selamat kan kite dlm saat2 genting. cam cite2 korea tu. haha.

*sederhana : lelaki yang tak meninggi diri dan tak pula terlampau merendah diri. OMG. cukup meloyakan kalau berdepan ngan lelaki yang meninggi diri ni. kau la hebat, kau la bagus ek. cite nak bez je, ade ni lah, ade tu la. last2, hapak pun tarak. omong kosong ! haha. yang terlampau merendah diri ni lagi satu. jgn la, tak suke kot. nampak macam takde keyakinan dalam diri la. haishh. BERSEDERHANA is better rite.

*berpendirian : lelaki yang berpegang teguh pada kate2 nye n menunaikan janji bile berjanji. ha !!! ni penting. guys !! take note ok !! hehe. mestila kan. dah berjanji kene la tunaikan. buat ape yang dicakapkan. cakap jer tak gune kan. hehe. sakit hati kan bile janji tu hanye kate semate2. kalau rase2 tak boleh tunaikan, jgn la berjanji. janji nak buat ni la, nak pegi sini la, pegi sane la, nak bagi ni la, nak bagi tu la. tapi ape pun takde. kawan ni beriye la tgu janji2 tu dikotakan. Memang sakit hati kalo janji tu janji kosong. Tu namenye takde pendirian. hehe.

*ambil berat : lelaki yang mengambil berat n ambil tahu tentang diri aku. opssss!! dengan kadar sederhana ok. bukan melebih2. bukan yang suke 'busy body' taw. tu mmg aku menci la. sumer hal aku pulak nak sibuk. hehe. aku mmg tak berapa suke kalau yang suke nak msg2, call2. sumer nak kene bgtaw la, pegi mane, buat ape la. haishh. rimas la. ckup la sekadar amik berat cikit2, call sekali due sehari. memadai kot.

*kemas dan bersih: Lelaki yang menjaga penampilan diri dan sentiasa berada dalam keadaan yang kemas. Hah !! ni yang 1st skali aku tengok pada luaran lelaki. Actually, aku tak kesah if kalau owg tu berpakaian ala kadar je. Biar takde jenama pun takpe. Yang penting kene ngan diri tu dan kemas. Serabai cket2 takpe kot kalau sesuai. Pastu kalau lelaki ni, aku akan tengok GIGI dia. senget2 memang takde hal, tapi makesure gigi tu BERSIH. Tak suke kalo gigi tu kotor n taik gigi tebal seinci. yarks. memang senyum sampai telinge pun aku da mls nk tgk. haha. KUKU !! aku akan tgk kuku jugak. pastikan kuku tu putih n bersih. jangan la kuku tu ade daki2 n hitam2. Nampak kotor je. yerla kan. kite nih owang melayu sume mkn nk pkai tangan je. hehe. Last 1, BAU !! bau tu penting. kan bez kalo duk sbelah lelaki, laki tu bau wangi je. Jangan la bau busuk or hapak ke. nnti nak duk sbelah pun takde slere. pkai deodorant pun ckup la asalkan tak keluar bau yg kurang menyenangkan coz idung aku ni alert ngan bau yg kurang enak. Bukan suruh pakai perfume mahal2 pun. Penampilan penting kan, coz bg aku, walau muke hensem pun, pengotor tak gune jugak kan. Tu baru yang kite nampak, yang kite tak nampak?? hehe

*Cool : lelaki yang tak mudah hilang kewarasan dan bingung apabila ada dalam situasi tertekan, kesuntukan mase or cemas. Pandai kawal emosi. hmm. camni baru bez, baru macam aman je bile kenal laki camni. tak mudah melatah. kire mcm ape yang jadi, die cool aje. boleh kawal emosi mase marah, tak la tibe2 nk maki2 kan. tak pasal2 begadoh. Even stress pun, tak buat mende2 bodoh or yang boleh merosakkan diri or owang laen. kawal beb. kite bukan budak2 lagi. hehehe

*sopan: lelaki yg hormat org tua. yehaaa!! bagus nih. haishh. sejuk je mate memandang n telinge mendengar. cukuplah mampu beramah mesra, hormat, n berbudi bahasa ngan owang tua. yerla, barula owang tua suka. bila da suka, diowang restu, bila da restu, jalan jer. hahaha.

*rajin : rajin dalam melakukan apa jua pekerjaan. means bukan la rajin bekerja sahaje. kenela rajin membantu n menolong. if kalo aku ngan wat ape2 ke, mengemas ke or sumthing like dat, ape salah tolong kan. senang sket keje aku. ringan jugak beban aku. rajin memasak lagi bagus. bekerjasama tu kan penting. haha

*ceria : lelaki yang tak lekang ngan senyuman n boleh bergurau. ouh !! penting ini. memang aku suke lelaki yang boleh wat aku senyum n gelak. sepanjang mase pun tak pe. haha. jangan la lelaki yang nak serius je, mmg tak bekenan la aku coz aku nih kaki gelak. suke gelak. suke wat owg gelak. hehe. moga di jaohkan la ngan owg2 serius ni. tak ceria hidup aku nanti. boleh merana kot. hehe. tp serius tu harus jugak dalam keadaan2 yang tertentu.

*prihatin : mampu medengar dengan teliti. yerla. aku nih kuat membebel. kalau ade lelaki yang prihatin dan mampu mendengar pot pet pot pet aku nih da cukup bagus. hehe. pas aku membebel, boleh bagi pendapat n kalo aku ade masalah, boleh jugak bagi nasihat kat aku. hehe. Dia juga harus memberi sokongan yg padu kat aku dalam ape jua yang aku buat. tlg la jgn cerewet n kaki cemburu. Lepaskan n bagi aku kebebasan sewajarnya yang berupa hak aku. kalau mende tuh tak melanggar hak asasi aku tolong jgn kawal ok. sebab aku kan da besar. hehe.

*umur : umur mematangkan ! betol kan. hehe. kalau boleh aku nak lelaki yang lebih BERUMUR dari aku. tak kesah la. janji lebih tua dan matang dari aku. 10 taon pun boleh. haha. yerla, lelaki kan lambat matang. So, lagi matang lagi bagus. tak macam budak2. tak suke yang ala2 childish. perangai its ok la kan kalau childish. yang penting dari segi pemikiran. harus MATANG ! dats y aku suke yang lebih BERUMUR. tah banyak songeh sgt. kalau kene yang tak matang, pemikirannye pendek. sakit jiwe kot. bukan ape. aku bercakap berdasarkan pengalaman. hehe


Tapi, tak semua sempurna kan. Aku sendiri tak sempurna. Bak kate pepatah, Manusia merancang, Allah yang tentukan. Semua dah tertulis. Kalau ditakdirkan sesiapa jodoh aku, InsyaAllah aku terima seadanya. Kite manusia hanya lakukan yang terbaik untuk diri masing2. Berusaha dan Berdoalah. InsyaAllah. Amin~~

1 comment:

Anan Azri said...

amin..mudah2an ditemukan lah ye ape yg dihajatkan :)

p/s:suke lah pic yg lepas entry ni..simple n menarik!

Post a Comment