Friday, May 20, 2011

i luv GUITAR

Apa yang aku buat bila boring ? al-maklumlah aku ni jiwa rock sket, rockstar wannabe, haha.. so, kebiasaannye bile aku bosan aku akan maen gitar. hehe. tapi aku takde lah hebat sangat maen gitar nih . Actually, basic chord sume aku taw la jugak kan. hehe. mane aku belajar ? ha, aku membesar dengan dua owg jantan kat umah ni, abang n adik aku. so, mase mude2 diowang maen gitar, aku takde kawan kan mase tu, so, join jerla abg aku maen. haha. mule2 aku start blaja mase aku form 3. perghhh, kaku la jugak kan, amek mase nk kenal chord, dengan nak layan jari2 yang keras ni, sampai kematu dibuatnye, kulit2 hancur jugak la ujung2 jari ni. dengan nak kene ketuk kpale lagi sebab lembab sangat nk hafal chord. hehe. tapi aku suke bile dapat maen satu2 lagu. hehe. tak rugi aku belajar sebab ape yang aku tau, ramai pempuan yang tak boleh maen gitar. bukan saje pempuan, laki pun ramai kan lagi yang tak reti maen kan. hehe. bagi aku, rugi sangat kalau laki2 kat lua sane yang tak reti nak maen gitar. sebab aku tgk laki2 yg maen gitar nih macam cool2 jer. hehehe.
hmm, bez je if mase ade problem and terase nak release2 tension boleh layan gitar. nyanyi2 sambil tuh. wow ! sangat teruja biler boleh habiskan sesebuah lagu. hehe.

beberapa bulan yang lepas aku dapat gitar baru, yamaha. wow! sangat teruja dan seronok sangat. hehe. kalau tak maen yang lame tu jer. ade gitar karen, tapi jarang maen, tali pun tak tukar2 lagi n ade kerosakan sikit. nak repair bukan x berpitis, tapi tak sempat je. hehe. tengoklah camne kan lepas ni, leh goreng kaw2 punye kalau dah repair. hehe. aku suke muzik sangat2, nak sangat belajar maen semua alat muzik tapi tak berkesempatan kan. kat umah aku ade sbijik yamaha keyboard. tapi malangnye aku failed ! satu hapak chord die aku taktau. hehe. tapi mane tau aku ade rezeki dapat maen kan. nak set drum ! teringin nak maen tapi takde kesempatan jugak. haish. takperla, kot satu hari nanti ade peluang ke kan. hehe.

sumber chording aku ni ha : ultimate guitar(international) n nak lagu jiwang2 karat melayu biase aku g kat malayolga. hehe



ni yang da latest


ni latest. hehe. aku suke. even tak mahal sangat, ok la kan nak maen syok sendri. hehe


hah ! ni yang lame. maen zaman mude2. hehe


rugi, ade kat umah tapi aku tak pandai maen. hehe.


kalau lah dulu mase budak2 aku sempat belajar semua instrument ni kan best.
uwaaaa !! rugi sangat !!



No comments:

Post a Comment